Monday, July 11, 2011

EH!awak ingat kahwin ne macam main pondok-pondok ke?

assalammualaikum :)
sekarang ne memang musim mengawan kot (eh!jahatnye perkataan.HAHA). dengan erti lain musim majlis perkahwinan :)mmg meriah sakan.macam-macam persiapan.tengok bz sana sini.bile nak dekat, mcm-mcm benda tak cukup.semua nk kene keluar belanja.mana yg berkemampuan, wat majlis paling meriah serba serbi cukup.mana yg kurang mampu, ala kadar tapi tetap meriah.



TAPI, ada segelintir ne sedih mengenangkan majlis yg tiada pasangan akhirnya.yela, sekarang ne dah mcm trend tak jadi kawen last minutes.so, salah sorang mesti meroyan dan dlm keadaan luar kawalan bila saat-saat akhir majlis dibatalkan atas sebab salah sorang tarik diri =.='.huuu.sedihnye kalau jd kat diri sendiri.

terkejot dengar kat Hot.fm pagi tadi pasal isu tuntut ganti rugi dan saman malu berjumlah kira-kira RM320,000 terhadap bekas tunangn kerana membatalkan perkahwinan mereka pada saat akhir iaitu seminggu sebelum tarikh berkenaan, tanpa alasan munasabah.ini memang gilos!duit dah keluar macam air kot bila tarikh da dekat ne.
  • kalau dah tau nak batalkan majlis, kenapa setuju nak kawen?
  • kalau rasa tak serasi/tak suka kenapa gatal nak kawen?
  • kalau rasa tak akan bahagia, kenapa decide nak kawen sekarang?
  • kalau rasa nak main-main je, kenapa bincang pasal kawen?
sebenarnye, semua tu terletak pada diri pasangan tu sendiri.mereka sahaja yg mampu jawab soklan tu.kite mungkin tak tau ape yg dorg rase coz kite takde kat tempat mereka :)


assalammualaikum :)

9 comments:

saiazuan said...

agak2 patut tak dia kluarkan saman tu?

memang malu, tp tak menyusahkn pihak perempuan kalau saman banyak mcm tu.. ish brtahun tahun nk bayar balik tu..

dah baca komik atwr #4?
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html

CikHanis said...

mybe die tgh marah tu.kang da reda sikit, ok la kot.die tarik balik la saman tu :)

intan.maisarah said...

nak sangat kawin
tapi tade sape masuk meminang
haha

CikHanis said...

alamak!mcm tu dah kire entry lain lak.haha.xpe.ade jodoh, ade la yg pinang.HAHA

Chegu Zubir said...

kahwin2..hehehee...kalau tak bersedia jangan masuk,...no entry
hhhe
jom baca nih
PANAS: Student UMT ( Mohd Farizal)Kutuk Lagu NegaraKu

CikHanis said...

hehe.xsedia pon.kecik lagi :)

...Minah BluR... said...

mintak2 lah tak berlaku kat kite2 kan...takott...

CikHanis said...

isk.mintak jauh la kan :)

kemey said...

mcm2 dunia akhir zaman nie..tp yg plg aq kesian bini kene dera oleh suami sndiri..ape la mkne diorg kawen